Gastheren en -vrouwen

De Nicolaaskerk is met spoed op zoek naar vrijwilligers die zich als gastheer of -vrouw willen inzetten.

Zonder deze vrijwilligers kan de kerk niet open zijn, kan de kerk niet bezocht worden en kunnen er geen concerten worden gegeven.

De gastheren en/of -vrouwen zijn het eerste aanspreekpunt voor bezoekers, ze beantwoorden vragen, geven informatie en verwijzen eventueel door naar het bestuur of naar een van de pastores. Verder houden ze toezicht en zorgen ze ervoor dat de kerk goed afgesloten wordt.

Uiteraard wordt in overleg met u bepaald welke dagdelen en met welke frequentie u wordt ingezet.

Wilt u liever niet een vast dagdeel of elke week als gastheer of -vrouw werken? Dan kunt u zich ook aanmelden als vrijwilliger tijdens evenementen.

De kerk wordt regelmatig verhuurd voor concerten en optredens. Dit zijn altijd evenementen die binnen ons kader als katholieke kerk passen. Op deze middagen en avonden zijn er een of meerdere vrijwilligers aanwezig om de kerk te openen en weer af te sluiten, eventueel voor koffie en thee te zorgen en andere voorkomende werkzaamheden te verrichten.

Lijkt het u wat om als gastheer en/of gastvrouw aan de slag te gaan? Meld u dan snel aan!

Dat kan via nicolaaskerk.purmerend@live.nl, bij een van de pastores of bij gastheren/vrouwen.